Thursday, January 29, 2015

Qari Sentuh Kepala, Neelofa Tampil Jelas Isu Sebenar!

Gambar Neelofa Disentuh Qari Mendapat Kecaman” baru-baru ini mencetuskan kontroversi hangat sehinggakan adiknya juga Ameera turut terlibat dalam isu ini. Bukan apa, Ameera ni tak tahan kritikan yang dilemparkan terhadap kakaknya lalu tampil dengan bidasan yang agak kasar. 


Qari Sentuh Kepala, Neelofa Tampil Jelas Isu Sebenar!, info, terkini, hiburan, sensasi, Neelofa,

Apa lagi, timbul rasa kurang selesa dengan ayat yang dikeluarkan oleh adik Neelofa sendiri, semakin panas laa isu tersebut. Ada juga yang beranggapan gambar itu seperti menunjukkan satu teknik perubatan Islam memandangkan Qari tersebut pun memegang kepala Neelofa secara berlapik.

Bagaimanapun, Neelofa tidak mahu isu ini terus berpanjangan tambah-tambah ia juga melibatkan adiknya sendiri, Neelofa tampil memberi penjelasan.


Qari Sentuh Kepala, Neelofa Tampil Jelas Isu Sebenar!, info, terkini, hiburan, sensasi, Neelofa,
Gambar yang mencetuskan kontroversi hangat

 
    “Sebenarnya, ia adalah gambar candid yang diambil semasa saya menghadiri majlis perkahwinan saudara saya. Ramailah keluarga saya dari Kelantan dan Pakistan yang hadir.

    “Kebetulan, Maulana itu adalah saudara kepada pakcik saya. Dia datang dari Pakistan dan bercakap dalam bahasa Urdu dengan pakcik saya. Ada juga keluarga saya yang boleh berbahasa Urdu. Saya tidak faham sangat bahasa Urdu.

    “Apabila Maulana itu berjumpa sanak saudara kami, dia akan meletakkan tangannya di atas kepala kami sambil mengucapkan kata-kata ‘Meri beti’ (bermaksud My daughter). Itulah yang dilakukannya kepada saya semasa gambar itu diambil secara candid. Tak ada apa-apa pun,” jelas Neelofa.

Menurutnya juga, tidak pernah terlintas difikiran mahupun menyangka gambar yang dikongsikannya itu akan mengundang cerita-cerita dan komen-komen yang panas. Hmmm susah nak cakap sebenarnya, tapi kalau dah jadi artis ni setiap perbuatan dan perkongsian harus berwaspada kerana artis sememangnya diperhatikan. Mungkin yang komen-komen tu nak tegur kesilapan tanpa tahu apa kisah disebaliknya. So, bagi mengelakkan tercetusnya sesuatu isu hangat, berhati-hatilah sebelum memuat naik mana-mana gambar atau melakukan apa-apa perkara sekalipun.

    “Kalaulah saya tahu ia akan cetus kontroversi, memang saya tidak akan muat naik gambar itu di mana-mana laman sosial”.
Qari Sentuh Kepala, Neelofa Tampil Jelas Isu Sebenar!, info, terkini, hiburan, sensasi, Neelofa,

Perkara dah lepas jadikanlah ia sebagai peringatan. Memang banyak mata yang memandang dan gemar mencari kesalahan orang lain lagi-lagi kalau artis. Lebih baik hindari segala kontroversi yang mungkin akan menjatuhkan lagi reputasi dan kerjaya anda, tak gitu? 


Qari Sentuh Kepala, Neelofa Tampil Jelas Isu Sebenar!, info, terkini, hiburan, sensasi, Neelofa,

Dalam pada itu, Ameera juga sedar akan kesilapannya yang cuba mempertahankan kakaknya dengan menggunakan kata-kata kesat itu. So, janganlah diungkit-ungkit lagi perkara yang lepas, setiap manusia melakukan kesilapan dan tidak adil sekiranya mereka yang melakukan kesilapan tidak diberi peluang untuk berubah. Betul tak?

Sumber : gosipmalaysia.com