Sunday, February 8, 2015

Enot Tiru Gaya Orang Jepun Untuk Ubati Kanser

Kepada umum yang mengikuti perkembangan selebriti tempatan pasti tahu mengenai musibah yang menimpa pelakon yang sering menjayakan watak komedi iaitu Enot atau nama sebenarnya Alliza Abdullah, 35 tahun pada tahun lalu.


Enot Tiru Gaya Orang Jepun Untuk Ubati Kanser , info, terkini, enot, hiburan, sensasi,

Dia yang disahkan mengidap kanser usus tahap dua pada tahun lalu kini kian pulih setelah mendapatkan rawatan secara alternatif di samping mengamalkan cara pemakanan yang lebih sihat. Enot turut berkongsi tentang kisahnya yang berjaya mengubati sakitnya itu ketika melawat negara Jepun.

Kini dia kembali bekerja dan menjalani kehidupan seperti biasa dengan menjalankan perniagaan dan aktif dengan car boot sales. Pelakon ini ditemui ketika majlis pelancaran Konvoi Bermotor Kuasa Besar dan Car Boot Sale anjuran Mawi Entertainment.

“Secara keseluruhan saya belum lagi sepenuhnya bebas daripada kanser tersebut tetapi melihat kepada perkembangan tahap kesihatan saya kini ia kian pulih. Saya mendapatkan rawatan secara alternatif dan Alhamdulillah ia menunjukkan keputusan yang baik.

“Selain daripada itu saya mengamalkan gaya hidup yang lebih sihat menerusi pemakanan yang saya ambil seharian. Saya pelajari cara ini ketika ke Jepun tahun lalu dan belajar dengan orang disana gaya pemakanan untuk mengurangkan risiko didatangi pelbagai penyakit.

“Bila dah kat sana 11 hari nak tak nak kena juga ikut cara pemakanan mereka dan Alhamdulillah ia membantu memulihkan tahap kesihatan saya.

“Selain itu saya juga minum susu Yakult setelah disyorkan dapat membunuh sel seperti kanser yang ada dibadan selain menguatkan tulang. Terbukti gaya pemakanan lebih sihat dapat membantu saya melawan kanser dan memulihkan kesihatan saya.

Enot dan para selebriti lain akan terlibat dalam acara amal anjuran Mawi Entertainment yang akan mengadakan road tour serta car boot sales di sekitar negeri Melaka bagi mengutip dana bagi mangsa banjir baru-baru ini.

Bagi yang tahu, Enot giat menjalankan perusahaan jualan biskut buatannya, Enot Cookies and Cake selain sos lada hitam dan pelbagai lagi yang dipasarkan pelakon ini.

Sumber : murai.com.my