Tuesday, February 3, 2015

Awie: Tidak Pernah Suruh Atau Ajar Anak-anak Backing Saya

Selain artis tempatan lain Awie juga turut tidak terkecuali terlibat dengan gosip-gosip dalam industri tanah air. Malahan anaknya juga turut dilanda kontroversi apabila “Anak Sulung Awie, Aleeya Antasha Dakwa Rozana Misbun Menipu“. 


Awie, info, terkini, berita, sensasi, gossip, kontrovesi awie dan rozana

Kini, vokalis kumpulan Wings, iaitu Azhar Othman atau lebih dikenali sebagai Awie memaklumkan bahawa dia sama sekali tidak pernah menyuruh atau mengajar anak-anaknya supaya mengeluarkan apa-apa kenyataan yang mampu mempertahankan dirinya terhadap masyarakat umum.

Awie berkata demikian apabila dia diminta mengulas mengenai tindakan berani anak sulungnya, Puteri Aleeya Antasha, 15, yang telah mendakwa ibu tirinya Rozana Misbun membuat kenyataan palsu kepada media seperti mana yang dilaporkan portal Astro Gempak pada 31 Januari lalu. Aleeya telah memuat naik status di Facebooknya baru-baru ini meluahkan rasa kesalnya terhadap ‘penipuan’ yang dilakukan Rozana.

Awie, info, terkini, berita, sensasi, gossip, kontrovesi awie dan rozana


Menurut Awie lagi, terus-terang dia sendiri tidak tahu apa-apa mengenai tindakan anaknya itu dan dia hanya diberitahu selepas Aleeya memuat naik status berkenaan di laman sosial medianya.

    “Luluh sebenarnya hati saya apabila membaca posting yang dimuatnaik olehnya (Aleeya) itu. Sampai menitis air mata saya. Tidak sangka saya sanggup berbuat demikian demi untuk pertahankan saya.

    “Apapun, dia sudah besar. Dia sudah 15 tahun. Dia beritahu saya dia muatnaikkan status berkenaan kerana dia sudah tidak tahan lagi apabila membaca kenyataan dari pihak sebelah sana dan dia mahu ceritakan keadaan yang sebenar.

    “Bayangkan seorang anak yang saya tidak ajar untuk berbuat demikian, tiba-tiba buat macam itu? Dan selalunya, yang akan pertahankan saya adalah anak perempuan saya yang kedua iaitu Putri Aleefa Antasha, 11. Tapi, inilah kali pertama dia berbuat demikian,” kata Awie.


Sumber : gosipmalaysia.com